SORTIDA A PORTAVENTURA

Com a novetat d'aquest any, l'alumnat de secundària ha finalitzat les classes anant al parc d'atraccions de PortAventura. Ha estat un dia ple d'emocions i sobretot diversió. Una bona manera de posar punt i final al curs!

SORTIDA A LA MOLA

Sortida Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac  5-04-2018

Comencem l'itinerari seguint les fites amb etiquetes color taronja i el camí ens sorprèn amb un fort pendent. Seguim recte cap el camí senyalitzat del cim Montcau, de 1.507 m d’altitud. És molt característic l'aspecte rocallós i monolític de la seva piràmide cimera. La pujada segueix forta. De dalt estant podem gaudir d'àmplies panoràmiques sobre el Bages i els Pirineus.
Admirant el paisatge, baixem i arribem al coll d'Eres. Ampli i ombrívol, invita a fer-hi un mos. Aquí esmorzem. Després reprenem la marxa. Carenem cap al Monestir de Sant Llorenç del Munt. A mesura que avancem, l'alzinar que ens envolta és més frondós i origina un medi fresc i humit.
Després de travessar un parell de canals, on cal anar amb prudència, ens trobem amb el morral del Drac, un bon exemple de monòlit, una de les formes més peculiars del relleu d'aquest massís. El morral del Drac deu el seu topònim a una llegenda que explica com els sarraïns  van portar un drac a Sant Llorenç que tenia horroritzada tota la comarca. Després de doblegar tots els cavallers que s'hi enfrontaren, el comte de Barcelona el va ferir de mort en aquest monòlit.
Marxem del coll. A pocs metres deixem el camí planer per seguir l'ascens per una canal estreta i ombrívola. Sortim d'aquesta i, després de creuar un prat, veiem el monestir dalt del cim de la Mola, punt final de l'itinerari. A dinar !!!
El monestir és d'estil romànic i es distingeix per la seva austeritat arquitectònica. Consagrat a sant Llorenç al segle XI, presenta una senzilla estructura de tres naus amb absis i un creuer amb cimbori al centre.

foto de grup amb el monestir al fons

descens del Montcau

pendent de 45 º, al fons Montserrat

una parada a mig descens

seguim baixant

temps d’esmorzar i reposar forces

omplint el pap

prenent el solet mentre es fa un mos

ESQUIADA 2018

L'alumnat de secundària ha passat tres dies a la Molina per tal de practicar l'esquí i fer unes jornades de convivència, lluny de les aglomeracions de la gran ciutat.

Hem deixat de banda les aules per aprendre de forma diferent, però no menys important. Quina pau es respira a l'alta muntanya!!

ESQUIADA 2017

Els alumnes de secundària hem passat uns dies a la neu. Ens hem divertit esquiant, compartint experiències i convivint amb els/les nostres companys/es. Uns dies que hem après noves i emocionants experiències!

Sortida Matagalls, 27 d’octubre de 2.016

El Matagalls és una muntanya de 1.698 metres del Massís del Montseny que es troba entre els municipis del Brull i Viladrau a

Osona, i el del Montseny al Vallès Oriental. Al cim s'hi pot trobar un vèrtex geodèsic, juntament amb una creu de dimensions

considerables, dedicada a Mossèn Cinto Verdaguer.

Vàrem optar per l'ascensió per ponent més curta i fàcil, que s’inicia al Collformic. És la ruta més tradicional i freqüentada. Salva un

desnivell de 553 metres i els més preparats dels alumnes la van fer amb una hora i mitja. L’ascensió va ser amb boira, cosa que

no va permetre gaudir de les meravelloses vistes panoràmiques d’un dia clar. Vàrem començar a Collformic (1145m) i aviat

s'arriba a una creu que commemora la mort de 110 liberals. Es passa a prop de la masia de Santandreu de la Castanya (1.215 m).

Quan portàvem una mitja hora de camí, vam passar pel Pla de la Barraca (1.370 m), on hi ha les restes d'un pou de glaç, i un

quart d'hora després ascendíem pel Turó Gros (1.525 m). Més tard passàvem pel Collet de l'Estanyol (1.530 m) i pel Collet dels

Llops (1569 m). Finalment, cadascú al seu ritme, es va arribar a la Creu del Matagalls (1.698 m). De tornada vàrem carenar per

camí de Sant Miquel dels Barretons, fins despenjar-nos cap el riu per dinar. Tot seguit, reprenem la marxa per la pista forestal cap

a l’autocar que ens esperava per tornar a Barcelona.

SORTIDA “ANIMALS I FARAONS” CAIXA-FÓRUM 4t ESO. 26/11/2015

La primera sortida d'enguany de 4t d'ESO ha estat a l'exposició "Animals i Faraons" al Caixa-fórum. En poca

estona hem ampliat els nostres coneixements sobre la civilització egípcia i també com el regne animal ha deixat

empremta a la societat des de fa segles. Ha estat realment interessant!

Alumnes de 4t d’ESO, a la sortida a Caixa Fórum per veure el regne animal a l’antic Egipte.

Escoltant atentament les explicacions sobre l’exposició organitzada pel Musée du Louvre-Lens i la Obra Social "la Caixa".

L'exposició "Animals i faraons" ens va mostrar la funció i la importància de la figura animal a la civilització faraònica.

SORTIDA COLÒNIA GÜELL

Visita a la cripta de la Colònia Güell que va ser declarada Patrimoni Mundial per l'UNESCO l'any 2005.