ESQUIADA 2017

Els alumnes de secundària hem passat uns dies a la neu. Ens hem divertit esquiant, compartint experiències i convivint amb els/les nostres companys/es. Uns dies que hem après noves i emocionants experiències!

Sortida Matagalls, 27 d’octubre de 2.016

El Matagalls és una muntanya de 1.698 metres del Massís del Montseny que es troba entre els municipis del Brull i Viladrau a Osona, i el del Montseny al Vallès Oriental. Al cim s'hi pot trobar un vèrtex geodèsic, juntament amb una creu de dimensions considerables, dedicada a Mossèn Cinto Verdaguer.

Vàrem optar per l'ascensió per ponent més curta i fàcil, que s’inicia al Collformic. És la ruta més tradicional i freqüentada. Salva un desnivell de 553 metres i els més preparats dels alumnes la van fer amb una hora i mitja. L’ascensió va ser amb boira, cosa que no va permetre gaudir de les meravelloses vistes panoràmiques d’un dia clar. Vàrem començar a Collformic (1145m) i aviat s'arriba a una creu que commemora la mort de 110 liberals. Es passa a prop de la masia de Santandreu de la Castanya (1.215 m). Quan portàvem una mitja hora de camí, vam passar pel Pla de la Barraca (1.370 m), on hi ha les restes d'un pou de glaç, i un quart d'hora després ascendíem pel Turó Gros (1.525 m). Més tard passàvem pel Collet de l'Estanyol (1.530 m) i pel Collet dels Llops (1569 m). Finalment, cadascú al seu ritme, es va arribar a la Creu del Matagalls (1.698 m). De tornada vàrem carenar per camí de Sant Miquel dels Barretons, fins despenjar-nos cap el riu per dinar. Tot seguit, reprenem la marxa per la pista forestal cap a l’autocar que ens esperava per tornar a Barcelona.

SORTIDA COLÒNIA GÜELL

La Colònia Güell va ser una de les moltes colònies tèxtils de Catalunya. Durant la visita els de 3r d'ESO hem pogut veure diferents exemples d’arquitectura modernista i descobrir els diversos tipus d’habitatges que existien i que ens permeten esbrinar el càrrec que exercia el seu habitant. Finalment al costat del guia els estudiants han descobert la Cripta de la Colònia.