SORTIDA A PORTAVENTURA

Com a novetat d'aquest any, l'alumnat de secundària ha finalitzat les classes anant al parc d'atraccions de PortAventura. Ha estat un dia ple d'emocions i sobretot diversió. Una bona manera de posar punt i final al curs!

VISITA AL REFUGI 307

Tercer i quart d'ESO van visitar un dels refugis antiaeris construïts durant la Guerra Civil. Aquest tenia l'objectiu de protegir la

població dels bombardejos indiscriminats que va patir Barcelona. El refugi va ser excavat gràcies al treball de molts veïns al barri

del Poble Sec. Va ser una bona lliçó d' Història. Els alumnes van quedar força impressionats a l'escoltar les explicacions  dels

historiadors que els van traslladar al passat. Fruit d'això són les reflexions que alguns alumnes van escriure:

"Quan estava dins el refugi 307 el primer que se m'ha passat pel cap és que en aquell lloc havien estat persones amb molta por,

patint per la seva vida i la de la seva família...he sentit molta tristesa..."

SORTIDA A LA MOLA

Sortida Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac  5-04-2018

Comencem l'itinerari seguint les fites amb etiquetes color taronja i el camí ens sorprèn amb un fort pendent. Seguim recte cap el camí senyalitzat del cim Montcau, de 1.507 m d’altitud. És molt característic l'aspecte rocallós i monolític de la seva piràmide cimera. La pujada segueix forta. De dalt estant podem gaudir d'àmplies panoràmiques sobre el Bages i els Pirineus.
Admirant el paisatge, baixem i arribem al coll d'Eres. Ampli i ombrívol, invita a fer-hi un mos. Aquí esmorzem. Després reprenem la marxa. Carenem cap al Monestir de Sant Llorenç del Munt. A mesura que avancem, l'alzinar que ens envolta és més frondós i origina un medi fresc i humit.
Després de travessar un parell de canals, on cal anar amb prudència, ens trobem amb el morral del Drac, un bon exemple de monòlit, una de les formes més peculiars del relleu d'aquest massís. El morral del Drac deu el seu topònim a una llegenda que explica com els sarraïns  van portar un drac a Sant Llorenç que tenia horroritzada tota la comarca. Després de doblegar tots els cavallers que s'hi enfrontaren, el comte de Barcelona el va ferir de mort en aquest monòlit.
Marxem del coll. A pocs metres deixem el camí planer per seguir l'ascens per una canal estreta i ombrívola. Sortim d'aquesta i, després de creuar un prat, veiem el monestir dalt del cim de la Mola, punt final de l'itinerari. A dinar !!!
El monestir és d'estil romànic i es distingeix per la seva austeritat arquitectònica. Consagrat a sant Llorenç al segle XI, presenta una senzilla estructura de tres naus amb absis i un creuer amb cimbori al centre.

En el cim del Montcau

qualsevol part del cos és bona per mantenir l’estabilitat

temps d’esmorzar i reposar forces

fent un mos col·lectiu

només els valents van entrar al Morral del Drac

enfilant cap a la Mola... amb il·lusió !!!

passos aeris... cal anar amb compte !!!

ja s’ha arribat a la Mola, ara cal dinar

foto de grup amb el monestir al fons

ESQUIADA 2018

L'alumnat de secundària ha passat tres dies a la Molina per tal de practicar l'esquí i fer unes jornades de convivència, lluny de les aglomeracions de la gran ciutat.

Hem deixat de banda les aules per aprendre de forma diferent, però no menys important. Quina pau es respira a l'alta muntanya!!

ESQUIADA 2017

Els alumnes de secundària hem passat uns dies a la neu. Ens hem divertit esquiant, compartint experiències i convivint amb els/les nostres companys/es. Uns dies que hem après noves i emocionants experiències!

Sortida Matagalls, 27 d’octubre de 2.016

El Matagalls és una muntanya de 1.698 metres del Massís del Montseny que es troba entre els municipis del Brull i Viladrau a Osona, i el del Montseny al Vallès Oriental. Al cim s'hi pot trobar un vèrtex geodèsic, juntament amb una creu de dimensions considerables, dedicada a Mossèn Cinto Verdaguer.

Vàrem optar per l'ascensió per ponent més curta i fàcil, que s’inicia al Collformic. És la ruta més tradicional i freqüentada. Salva un desnivell de 553 metres i els més preparats dels alumnes la van fer amb una hora i mitja. L’ascensió va ser amb boira, cosa que no va permetre gaudir de les meravelloses vistes panoràmiques d’un dia clar. Vàrem començar a Collformic (1145m) i aviat s'arriba a una creu que commemora la mort de 110 liberals. Es passa a prop de la masia de Santandreu de la Castanya (1.215 m). Quan portàvem una mitja hora de camí, vam passar pel Pla de la Barraca (1.370 m), on hi ha les restes d'un pou de glaç, i un quart d'hora després ascendíem pel Turó Gros (1.525 m). Més tard passàvem pel Collet de l'Estanyol (1.530 m) i pel Collet dels Llops (1569 m). Finalment, cadascú al seu ritme, es va arribar a la Creu del Matagalls (1.698 m). De tornada vàrem carenar per camí de Sant Miquel dels Barretons, fins despenjar-nos cap el riu per dinar. Tot seguit, reprenem la marxa per la pista forestal cap a l’autocar que ens esperava per tornar a Barcelona.

SORTIDA COLÒNIA GÜELL

La Colònia Güell va ser una de les moltes colònies tèxtils de Catalunya. Durant la visita els de 3r d'ESO hem pogut veure diferents exemples d’arquitectura modernista i descobrir els diversos tipus d’habitatges que existien i que ens permeten esbrinar el càrrec que exercia el seu habitant. Finalment al costat del guia els estudiants han descobert la Cripta de la Colònia.