COLÒNIA GÜELL

Mosaïcs i Cripta Güell. Van ser les dues propostes educatives que els alumnes de cinquè i sisè van realitzar a la Colònia Güell.  Van realizar dissenys únics amb peces de colors i després  vam gaudir d'una visita guiada a la Cripta dissenyada pel nostre conegut arquitecte Antoni Gaudí.

Com vam aprendre moltes coses vam decidir reproduir els nostres propis vitralls per decorar l'arbre de Nadal de l'escola. Molt bona feina, tot plegat. Sou uns artistes!

COLÒNIES 2019

VISITEM LA SAGRADA FAMILIA

Descobrint el Temple és el programa de visites didàctiques de la Basílica de la Sagrada Família: una activitat plantejada des de la curiositat, l'observació i el descobriment per reconèixer els valors artístics, culturals i espirituals de la Basílica.

JOC DE PISTES A LA FUNDACIÓ TÀPIES

5è i 6è vam descobrir a l'artista Antoni Tàpies a través d'un joc de pistes que ens

convidava a observar les seves pintures. Amb l'anglès com a mitjà vam relacionar els

símbols de les obres amb un misteri a resoldre.

SORTIDA A LA BIBLIOTECA MERCÈ RODOREDA

SORTIDA A LA CACAOLAT

Els alumnes de 5è hem visitat la fàbrica Cacaolat de Santa Coloma de Gramenet. Ha estat una visita molt

interessant i divertida!!

VISITA A LA DEPURADORA DE MONTCADA I REIXAC I LA CASA DE LES AIGÜES

Saps quins tractaments cal fer a l’aigüa usada abans d’abocar-la al medi? Vols conèixer un exemple rellevant del patrimoni modernista i industrial català?

Durant la visita combinada hem tingut l'oportunitat de visitar la depuradora de Montcada i Reixac, una instal·lació que dóna servei des del 2002 a la conca metropolitana del riu Besòs, és a dir, al 90% de la població de Montcada i Reixac i als municipis de Sant Cugat del Vallès, Cerdanyola del Vallès, Ripollet, Badia del Vallès i Barberà del Vallès. Durant la visita, hem pogut aprendre que la depuradora es dedica a extreure sòlids flotants (plàstics, papers no dissolts...), sorres, greixos i matèria orgànica de l’aigua, per retornar-la al medi en les millors condicions possibles i per reutilitzar-la en el manteniment de zones humides urbanes.

També hem visitat  la Casa de les Aigües de Montcada, una antiga central d’extracció i bombejament d’aigües captades del cabal subterrani del riu Besòs. Coneguda en un principi com “els pous de Montcada”. El projecte va ser encarregat a l’arquitecte municipal Antoni Rovira i Trias, que va dissenyar un projecte ambiciós i modern, tot un exemple del modernisme industrial català. La Casa de les Aigües va funcionar amb eficàcia durant cent anys, fins que la contaminació dels aqüífers va obligar a posar-hi el cadenat.

Durant aquesta activitat hem estudiat el paper fonamental de l'aigua al municipi de Montcada i Reixac, en la seva gestió sostenible i en les màquines de vapor verticals, úniques al món, de la Casa de les Aigües.