PROJECTE EDUCATIU

El Liceu Castro de la Peña és un centre docent amb més de 65 anys de tradició educativa en el cor del barri del Guinardó de Barcelona; tres generacions fent escola, donant estabilitat al projecte pedagògic d’una escola catalana, plural i oberta a tothom.

L’equip docent del Liceu Castro de la Peña està format per dones i homes amb una clara voluntat transformadora, que creuen en l’educació com a camí de creixement personal i col·lectiu.

Si bé Catalunya és el marc de la nostra cultura i ens identifiquem amb els seus trets d’identitat, creiem en l’escola europea i en un sistema educatiu que permeti a les persones, des de la seva individualitat, l'accés al món global del segle XXI.

UN PROJECTE EDUCATIU, UNA PROPOSTA

Al inici del segle XXI hem d’entendre l’escola com un mitjà que garanteixi a tothom la màxima potenciació dels seus trets d’identitat i de les seves capacitats personals. Parlem d’una escola feta per a les persones, una escola oberta i amb gran capacitat d’innovació. L’educació no esdevé, així, una finalitat per a ella mateixa, sinó que, connectada i involucrada amb el món real, ha d’impulsar les persones als nous temps.

Entenem l’educació com a un tot continu i evolutiu relacionat amb el creixement natural de les persones; volem donar resposta a aquest valor i a la necessitat que en té la societat actual.

Oferim una mateixa línia pedagògica a nens i nenes de tres anys i a joves de divuit i, conscients que la formació és un bé necessari al llarg de tota la vida, contribuïm també en la formació contínua dels nostres professionals docents. Creiem en aquest sistema perquè ens permet vetllar al màxim per la educació global de l’alumnat i perquè volem educar en el sentit més integral del terme.

TRETS D'IDENTITAT

• Respecte a la pluralitat i a la projecció personal

• Gestió democràtica

• Formació permanent i integral