SORTIDA A BEGUR 2017

L'alumnat de Batxillerat ha anat fins a Begur a descobrir el poètic món de Joan Vinyoli i saber una mica més del paisatge privilegiat d'aquest poble. Hem aprofitat per fer una ruta literària i per passejar pels carrerons que ens han transportat vers a vers fins al castell. Des d'allà hem divisat l'horitzó i les illes Medes, que sobresortien imponents enmig de la mar en calma, resultat d'un dia radiant.

SORTIDA A ARENYS DE MAR

"Quan et deturis / on el meu nom et crida, / vulgues que dormi / somniant mars en calma, / la claror de Sinera."

Salvador Espriu

Anar a Arenys de mar és entrar en el món de la poètica, màgica i eterna Sinera. Després de la ruta literària d'aquesta darrera sortida, nosaltres també n'hem pogut gaudir i ens hem deixat seduir per l'encant de les recitacions del guia Pep Quintana.

Escoltant poemes d'en Salvador Espriu dins del recinte de la fàbrica Calisay, a Arenys de Mar.

Grup de Primer i Segon de Batxillerat al pati de la fàbrica Calisay.

Escoltant les explicacions sobre la tradició puntaire al Museu Marés de la Punta, a Arenys de Mar.

Observant els minerals de la col·lecció del Museu Mollfulleda.

Resseguint la petja d'Espriu pels carrers d'Arenys de Mar, camí del Cementiri de Sinera.

Visita al Cementiri de Sinera.

Foto de grup en finalitzar el recorregut poètic per la vila d'Arenys de Mar.

SORTIDA A LA MANCOMUNITAT

Els de 2n de Batxillerat hem visitat l’exposició ‘Prat de la Riba i la Mancomunitat de Catalunya’ per fer memòria, reconeixement i homenatge a totes les persones que van impulsar i treballar en el projecte de la Mancomunitat de Catalunya, liderat per Enric Prat de la Riba ara fa cent anys. Ens han explicat la tasca de la Mancomunitat per millorar les condicions de vida de Catalunya i hem vist objectes personals de Prat de la Riba com la taula del seu despatx... de pas … ens preparem un tema important per les proves PAU!!

VISITA DE 1r i 2n BATXILLERAT A LES  MINES DE GAVÀ

15 NOVEMBRE 2013

Les mines de Gavà formen un dels patrimonis arqueològics més importants del Neolític europeu i un dels principals jaciments prehistòrics catalans.

Són un testimoni d’una explotació de variscita, que els antics pobladors empraven per fer joies i atuells i intercanviar-les amb altres pobles.

Els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat han realitzat aquesta sortida que té a veure amb la geologia i la història i on han pogut veure exposicions de les restes trobades a les excavacions, projeccions audiovisuals i demostracions pràctiques de les eines que empraven els nostres avantpassats.